Túra Szentendre felett: barangolás a Nyerges-hegy környékén

2024.03.12.

CsillaGtúra 2024.03.10-én

Örömmel osztom meg veletek egy kedves és lelkes túratársunk beszámolóját. Balázs még a kezdetek kezdetén csatlakozott a túráimhoz, és nagy örömmel készít nekünk szebbnél szebb fotókat is a közös túrák alkalmával. Nagyon örülök, mert az utóbbi időben szívesen ír nekünk beszámolót is a közös túra élményeinkről.

Pihenőhely egy aranyos kis könyvtartó szekrénykével a Kada-csúcson.

A Kada-csúcs közelében található a Piliscsabai Természetjáró Egyesület „Szép kilátások- Visegrádi-hegység” jelvényszerző túramozgalom egyik pecsételő helye is. Természetesen begyűjtöttük a pecsétünket is!

A mai napon Szentendre felett tekeregtünk egy keveset. Kettő kilátó pontot érintettünk túránk során. Szentendréről a Határcsárda elől indultunk ,első megállónkig teljesen a Kada-csúcsig (252m) a településen keresztül jutottunk fel, mivel az urbanizáció következtében már odáig kiterjeszkedett a város.

Ezután egy forráshoz indultunk tovább, nevezetesen a Kucsera Ferenc forráshoz. Némi ivóvíz készletezés után követve a vadak csapásait átcsörtettünk az Álló-rét felé vezető útra. Akár hiszitek akár nem az a kis rét tényleg ott áll és nem megy soha sehová 😁

Le is telepedtünk mi is és elfogyasztottuk jóízűen kis elemózsiánkat mivel (ezt előre nem tudtuk) ezután következett a „legjava”. Álló rajttal támadtuk meg a Nyerges-hegyet (558m) ami nem kis emelkedő után mutattam meg gyönyörű panorámáját. Miután mindenki felért már nyeregben érezhettük Magunkat, innen már csak lefelé vezetett utunk. Utolsó megállónk az Asztal-kő (420m) volt ahol kisebb pihenő, csoportkép, pecsételés után visszaereszkedtünk kiindulópontunkhoz. Ismételten egy kellemes túrát tudhatunk magunkének és lehet tervezni a következőt 🙂 #CsillaGtúrák köszönjük a mai napot is 🙂

Balázs képeiből szemezgettem:

Panoráma pont a Kada-csúcson

Az első tavaszi virágok, és a Kucsera-Ferenc forrás

Vándorlás a Pilisi zöld úton, megálló és ebéd az ÁLLÓ-RÉTEN

A Nyerges-hegy megmászásával meg volt a nap kihívása is! Nagyon ügyes volt mindenki, külön szeretném kiemelni Gyöngyit, aki először túrázott velünk! Gratulálok! A hegytetőről elindultunk vissza Szentendre irányába, de még megálltunk az Asztal-kőnél pecsételni.

Panoráma a Nyerges-hegyen és az Asztal-kőnél

Jól megérdemelt pihenő és pecsételés az Asztal-kőnél.

Túra Szentendre felett, 2024.03.10-én. Végre itt a tavasz!

Köszönöm szépen, hogy velem tartottatok!